Nejprve si ujasníme, co to SEO znamená. Je to zkratka z anglického Search Engine Optimization. V češtině bychom mohli říci, že jde o soubor procedur nalezitelnosti webu a jeho umístění pro vyhledávač. Ano, je to trošku kostrbaté vyjádření, ale v podstatě to základy definuje. Tím se hned dostáváme k první lži, kterou občas některé „firmy“ používají, když vám k produktu nabízí SEO zdarma. Nebo jej prodává samostatně. Je to týž nesmysl, jako by vám chtěl někdo prodat něco, co ve své podstatě neexistuje.
Dalším velkým omylem je mýtus, že pokud budete svůj, nebo jiný web dělat ve WordPressu, je již tento pro SEO připraven. Není tomu tak, musíte použít některý z pluginů, například Yoast SEO, nebo All in One SEO Pack. Jejich samozřejmě více a každý kdo s nimi pracuje prosazuje ten, se kterým dělá právě on a na který je zvyklý. Nelze tedy říci, že ten a ten je nejlepší a ten a ten nejhorší. Každý si oblíbí nějaký jiný. K tomu samozřejmě musíte mít kupu dalších znalostí, plugin samotný za vás sice něco udělá, ale musíte mu také občas poradit.
Dále se všeobecně tvrdí, že svůj web posunete výše tím, že nasázíte více klíčových slov, nebo že jsou hodnoty řazeny podle PageRanku. Omyl, v obou případech jde zase jen a jen o jeden z mnoha dalších faktorů. Odborníci se dokonce domnívají, že se jeho vliv postupně snižuje (u PageRank) a bude to tak i nadále pokračovat. V jakém rozmezí k tomu dojde se však neshodují.
Nuže, zde vidíte jen pár příkladů chyb a omylů, kterých se může dopustit každý člověk. Nejsme stroje.
Ovšem lidé, kteří jsou profesionálové si tohle dovolit nemohou. Zaměstnanci, kteří dělají ve firmě Seolight už vůbec ne. Pokud si u nich objednáte SEO analýzu a další věci kolem tohoto fenoménu, věřte, že nevnikne žádná potíž a váš web se skutečně bude objevovat na předních pozicích, a ne se krčit někde vzadu na x té stránce výsledků vyhledávání.